Pazar, Şubat 04, 2007

l amant , marguerite duras

ilginç bir filmdi ve hoşuma gitmişti "real women have curves" gerçek kadınların kıvrımları var demek ne demek, ben cevaplayamadım, belkide cevaplamaya cesaretim yok bu soruyu, uğraşmak istemiyorum, en iyi kadınların cevaplayacağı düşüncesini peydahladım beynimden ve hızlıca uzaklaştım bölgeden.
ve bi de "are you the favorite person of anybody", miguel arteta, harika bir kısa film, gerçi sadece "en heyecanlı yeri"nde kısa bir bölümünü izleyerek bu kanıya vardım ama ben böyle iz bırakan bulutları severim, onların imgeleri ve bıraktıkları hoş duygular gerçekte olmasa da hoşuma gider, (film 3 dk 57 sn'miş, neymiş acaba bu 'kısa bir bölüm' merak ettim kendimi :) tabii böyle diyince aklıma "rumble fish"teki sadece renkli olan o balıklar geliyor, burda o balıkların renklerini söylemem gerektiğini düşünüyorum bi an ama hatırlamıyorum, içimden kırmızı ve mavi demek geçiyor ama bakalım neymiş.. evet doğru kırmızı ve maviymiş, geri kalan dünya ise sarı ve siyah..
aşk filmi diyince aklıma gelen, ruhumu yakalayan filmlerden birisidir, "sevgili",jean jacques annaud, gecenin kimi yarısı karanlıkta yakaladığım en hüzünlü filmdir, beni en çok etkileyen ise adamın giden sevgilinin ardından babası gibi afyona başlamış olmasıdır, işte nihai gerçek bu bence nasıl aşk önümüze afyon gibi uçucu, tatlı bir huzur, güzellik ve bilgelik bırakıyorsa, kaybıda o kadar bedel ödetiyor insana, geçmişte yaşadığı uçma hacmiyle, düşme mesafesi, şekli, rakımı, ölçülebilir veya ölçülemez şekilde ne olursa olsun önüne geliyor insanın ve sonrasıda malum.düşme.

Hiç yorum yok: