Çarşamba, Mart 22, 2006

nuribilgeceylan ve cok uzaklar..

nuri bilge ceylan'dan notlar
(belgesel, trt 2, 22.30,21mart'06)

boun, elektrik muhendisligi
fotografcilik
muhendisligi yapamayacagimi anladim
reklam ve fotografcilik yaptim
sinema uzak ve zor bi eylem
londrada garsonluk yaptim ve sinemateklerde cok film izledim
mimar sinanda 2 yil okudum
arkadasin kisa filminde oynadim
kamera satin aldim ve kisa film cektim
uzak
o kar goruntusu, istiklal
imgeler ve sarhosluk, egemenlik altina alıyor
ve detaylar bi bakmisim, aklimin ucundan gecmeyen sey film oluyor
senaryolari kendim yazmak gibi takintim yok
fakat detaylar degistiriyor herseyi
atmosfer agirlikli sinema yapiyorum,
hikayeden ziyade.
mekan konusuna o kadar onem vermem
,en kotu mekanda bile kameranin konuldugu yerde hersey degisebilir.
teknik ekipte daha once calisip memnun kaldigim,
kisilik olarak uyumlu oldugum insanla calismayi tercih ederim
oyuncudan cok fazla sey yapmasini istemiyorum
mimik kullanmasini o kadar istemiyorum
oyuncu deneyimi olmayanlar kimi zaman daha iyiymis gibi geliyor
sinemada fazlalilik gibi gorunen jest ve mimikler
oyuncuyu serbest birakibilirim baslangicta
kendi niyetimi ortaya dokmem
ondan biseyler kesfetmeye bakarim.
prova yaparim
bitmis senaryoyla calisirim
her zaman daha iyisini surekli ararim aglamasi gereken yerde kimi zaman
burda gulse ne olur diye dusunur onuda cekerim
kurguya cok is birakiyorum
ona gore cekim yapiyorum
insan kendine karsi acimasiz olmasi icin zaman birakirim
ve kurguda gerekeni yaparim kurguda cok seyi degistirebilirim
kurgu sinemanin en zevkli asamasidir benim icin
muzik kullanma istegim giderek azaliyor
muzik ciktimi filmlerimde, hafif utanma duygusu meydana geliyor bende
film bir mektup benim icin
fakat zamanla gelecek tepkileri gordugum icin
heyecan azaliyor
tepkiler asagi yukari ayni, tum ulkelerde
olumsuz tepkiler insani kiskirtabilir
insan kendi egilimlerinden kolay kolay kurtulamiyor
eski filmler ve eksiklikler
merak eden ve kendine yeteri kadar acimasiz olan insan , degisir
sinema sanati,
samimiyet iceren, yalani ve hatalari gizlemesi en zor olan sanat
sinemayi birakmayi dusunmedim hic zorluklara ragmen
kolay sıkılan bi insanim, sinema melankolik yapima en uygun aktivite
beni hep motive ediyor.

23.02, bitti

Hiç yorum yok: