Pazar, Mart 19, 2006

hikaye

yagmur yagiyor disarida,

pazar gunu agir bir gun zavalli faniler icin galiba, ya da sadece benim icin ama tabiiki halimden memnunum bu kadar agirligi kaldirmaya raziyim.

gecen gecelerin birinde ben, murat ve kirk haramiler bi gece yuruyusu yapalim dedik, yurumeye basladik yanimizda iki yerli de vardi, tepeler ve cesmelerin, ufak kucuk agaclarin yanindan gecip patika boyunca ilerledik durmadan, sonra sag yanimizdaki o dik yamaca tirmanmaya basladik, yamaca tirmanirken baykus sesleri yankilanmaya basladi tepelerden neredeyse kanon yapiyorlardi, yerliler heyecanladi mi diye yuzlerine baktim evet biraz heyecan vardi ama yapilabilecek bisey yoktu tirmanmaya devam ettik, bisey olmadi neticede "kedidir kedi" deyip yolumuza devam ettik.

yamaca ciktiktan sonra patikadan 500,600 metre gittik ve orda kalmaya karar verdik, fakat yagmur yagiyodu, heryerim islandi epey oldu boyle islanmayali, yaklasik 5 sene,

ve ruzgar soguk soguk esmeye baslamisti, usuyordum, biraz uyumak istedim ama imkansiz herkes yagmurun bir damlasindan korunmak icin kafasini devekusu gibi yagmurluklarinin altina sokmus, oyle bekliyodu.

yagmur yagdi, sabah oldu, gunes dogdu ve biz karsi tepeye gectik yamacimizin dibinde yemyesil duz bi alan (berme duzu) ve icinde kucucuk bir gol, gun oyle geldi gecti, geri donmeye karar verdik, yamaclardan ilerleyip tepemize, koyumuze geri donmeye. yagmur yagmaya devam ediyordu ve aksam olmasina az kalmisti, uzakta dicle nehri o yuksek daglar tepeler duzlukler koyler o sis ve o gunesin turuncu huzmeleri altinda adeta tablo halini almisti, iste o an bu guzelligi olumsuzlestirmeliyim diye dusundum ama ruhumda.

gun ve an oyle geldi gecti islandik toprak islandi gokyuzu islandi bu topraklarda heryer islandi, aklima kibrisi misiri anlatan o yazar (l.durell) geldi onun portakal bahceleri,sicagi ve galiba her cografyanin kendine ait anlaticisi var diye dusundum bi an.

Hiç yorum yok: